ورق فولادی چیست؟
ورق فولادی صفحه ای از فلز است، به ویژه فولاد، که می تواند برش داده شود و به یک محصول پیچیده تر تبدیل شود. ورق های فولادی دارای طیف وسیعی از ضخامت ها هستند و می توانند به طول یا عرض مورد نیاز شما تولید شوند.به بیان ساده، ورق فولادی یک اصطلاح کلی است.
انواع ورق فولادی
از آنجایی که اندازه های مختلف وجود دارد، انواع مختلفی از ورق فولادی وجود دارد: فولاد ضد زنگ (معمولاً شناخته شده)، صفحات فولادی با کربن بالا، کم کربن یا آلیاژ. هر یک از این نوع صفحات فولادی برای کاربردهای متفاوتی استفاده می شود، برخی ممکن است اقلام خانگی باشند در حالی که برخی دیگر بسیار بزرگتر هستند، مانند ساختمان ها یا مخازن اینها صفحات فولادی کربنی مقاوم در برابر سایش هستند که برجسته ترین نوع فولادی است.
  • ورق گرم ( ورق سیاه )
  • ورق سرد ( ورق روغنی )
  • ورق اسیدشویی
  • ورق گالوانیزه
  • ورق رنگی
  • ورق پانچ شده
  • ورق استیل
ورق‌های تولیدی در کارخانجات ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند که برای نمونه می‌توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و فولاد اکسین خوزستان اشاره کرد.
ورق فولادی چگونه ساخته می شود؟

فولاد با دمای بالا به ورق‌هایی تبدیل می‌شود که در آن فولاد استحکام پیدا می‌کند. چند لایه فولاد با هم فشرده می شوند تا یک تکه صفحه فولادی ایجاد شود که سپس می توان آن را به اندازه خاص مورد نیاز برش داد یا بسوزاند. نوع فولاد ایجاد شده بر اساس ترکیب عناصر به کار رفته در فلز مذاب تعیین می شود. پست ما را در مورد 11 عنصر فولاد و کارهایی که آنها انجام می دهند را بررسی کنید تا در مورد چگونگی تأثیر عناصر مختلف بر خواص خاص فولاد بیشتر بدانید.

سایر اشکال ورق فولادی
1. اسلب

یک محصول نیمه تمام در نظر گرفته می شود. بیشتر در صنعت ماشین آلات سنگین و برای تولید کویل و صفحات استفاده می شود.

2. رول

فولادی که از رول ها عبور داده شده تا نازک شود. انواع مختلف نورد گرم و نورد سرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *