همانطور که گفته شد میلگرد بستر یکی از کاربردی ترین مصالح ساختمانی است و در پایداری سازه نقش دارد. با توجه به این مشکل، مواد، ضخامت و روش محاسبه بسیار مهم است. میلگرد بستر فولادی است و فولاد در برابر رطوبت زنگ می زند. برای جلوگیری از این اتفاق، فولاد با روش گالوانیزه تصفیه می شود. این نوع تصفیه آب استحکام و مقاومت زیادی به فولاد می دهد که استفاده از آن را افزایش می دهد. بنابراین، کیفیت کار آب بر میلگرد و وظیفه حفاظت از سازه تأثیر می گذارد.

میلگرد بستر در ضخامت های مختلف تولید می شود. ضخامت دیوار، مصالح به کار رفته و ارتفاع سازه عواملی هستند که بر ضخامت آرماتور تأثیر می گذارند. هر چه ارتفاع و ضخامت دیوار بیشتر باشد، باید از مصالح مستحکم تری برای تقویت دیوار استفاده کرد. با این حساب میلگرد ضخیم این مسئولیت را به خوبی انجام می دهد و آرامش را برای کارفرما و کارمندان فراهم می کند. میلگردهای بستر آجدار برای بهبود چسبندگی با ملات طراحی شده اند. در نتیجه، نوع آج و مساحت سطح برای همبستگی با دوغاب بسیار مفید است. نحوه اجرای میلگرد بستر را در مقالات دیگر برای شما توضیح داده ایم.

  • هزینه‌ی بالا:استفاده از میلگرد بستر هزینه‌ی بالایی دارد، به ویژه در مقایسه با روش‌های دیگر ساختمانی.
  • وزن بالا:میلگرد بستر بسیار سنگین است، که ممکن است به مشکلات در حمل و نقل و نصب آن منجر شود.
  • زمان مصرفی: ساخت و نصب میلگرد بستر زمان‌بر است و نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد.
  • بازتاب حرارت: میلگرد بستر ممکن است حرارت را بازتاب کند، که می‌تواند در تنظیم دما مشکلاتی ایجاد کند.
  • ضخامت زیاد:معمولاً میلگرد بستر ضخیم است که می‌تواند حجم کلی ساختمان را افزایش دهد و از فضای داخلی کمتری استفاده شود.
  • نیاز به نگهداری مداوم: میلگرد بستر نیاز به نگهداری مداوم دارد تا از زنگ زدگی و سایر آسیب‌ها جلوگیری شود.

میزان استفاده از میلگرد بستر بستگی به محاسبات مهندسان دارد. محاسبات باید دقیق و مشخص باشد تا به سازه آسیبی وارد نشود. این بدان معناست که در صورت عدم رعایت مقررات مربوط به استفاده از میلگرد، خسارت می تواند افزایش یابد. قطر ضخیم یا نازک میلگرد و همچنین طول بلند یا کوتاه آن باید به طور دقیق تعیین شود و نحوه نصب آن بر روی دیوار از کیفیت بالایی برخوردار باشد. با رعایت اصول بهینه سازی سازه و استفاده صحیح از میلگرد بسترهیچ مشکلی در استفاده از میلگرد بستر وجود ندارد.

وزن میلگرد بستر

وزن میلگرد بستر به وزنی اشاره دارد که به ازای یک مترمکعب از میلگرد بستر تولید شده است. این وزن بستگی به قطر میلگرد دارد. به عنوان مثال، وزن یک مترمکعب میلگرد بستر با قطر ۶ میلیمتر حدوداً ۱۴۶۲ کیلوگرم است.

میلگرد-بستر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *